سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اهمیت داشتن وب سایت

نظر

همیت داشتن وب سایت شخصی برای موفقیت

سال هاست که متخصصان به اهمیت سایت های شخصی برای یافتن شغل یا ایجاد شغل تاکید می کنند. حالا در سال جدید هم سایت شخصی به یک موضوع ضروری برای موفقیت افرادی تبدیل شده که در دنیای آنلاین به دنبال شغل هستند. این روزها ساخت سایت شخصی ارزان تر از قبل شده است.

دیگر آن روزها که مجبور بودید به صورت دستی کدنویسی کنید و سایت شخصی تان را بسازید یا به توسعه دهنده پول بدهید تا سایتی را برایتان برنامه نویسی کند گذشته است. در حال حاضر به کمک خدمات هاستینگ قابل اعتماد و ارزان که به شما اجازه می دهند دامنه تان را انتخاب و ثبت کنید و به کمک قالب های آماده سایت سازها می توانید سایت شخصی تان را طراحی کنید و حضورتان را به جهانیان اعلام نمایید.

اگر امسال قصد دارید شغل رویایی تان را بیابید بهترین کار این است که یک سایت شخصی داشته باشید.

در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم و ببینیم داشتن یک سایت شخصی چه مزایایی می تواند برایتان داشته باشد و چگونه می تواند شما را در رسیدن به شغل رویایی تان یاری کند.

داشتن سایت شخصی باعث می شود کارفرمایان راحت تر شما را پیدا کنند و با شما تماس بگیرند:

همه سایت ها صفحاتی دارند که در موتورهای جستجو ایندکس می شوند و بر اساس ارتباطی که به کوئری جستجو شده دارند رتبه ای دریافت می کنند. به همین خاطر اگر سایت شما محتوا یا کلمات کلیدی درستی در خود داشته باشد کارفرمایان راحت تر می توانند شما را پیدا کنند.

به عنوان مثال اگر متخصص داده هستید و از همین عبارت در صفحات سایت تان استفاده کنید، زمانی که فردی به دنبال واژه متخصص داده می گردد به احتمال زیاد سایت شما را پیدا می کند.

اگر سایت شخصی، وبلاگی که مربوط به تخصص تان است را داشته باشد آن محتوا درباره موضوع خاص صنعتتان، باعث می شود سایت بیشتر در موتورهای جستجو ظاهر گردد. همین امر موجب می شود کارفرما راحت تر شما را در دنیای آنلاین بیابد.

علاوه بر این، فرم های تماس و لینک به پروفایل رسانه اجتماعی کار را برای تحقیق کارفرمایان راحت تر می کند. آن ها به کمک همین گزینه ها می توانند تخصص و حضور شما در دنیای آنلاین را بررسی کنند و به طور مستقیم با خودتان تماس بگیرند.

سایت شخصی فرآیند ثبت رزومه و درخواست برای شغل در موقعیت های مختلف را کاهش می دهد:

با اینکه کارفرمایان مختلف از شما می خواهند عناصر خاصی را در رزومه تان بگنجانید اما برخی ها هم هستند که به دنبال یک رزومه عمومی می گردند. خوب پس چرا لینک سایت تان را برای کارفرمایان احتمالی ارسال نمی کنید و در آن رزومه، مهارت ها و سایر اطلاعات مفیدی که کارفرما ممکن است دوست داشته باشد را در اختیارش نمی گذارید؟ اینکار به افراد کمک می کند همه اطلاعات مورد نیاز درباره شما را در یک مکان واحد ببینند و راحت تر درباره تان تصمیم بگیرند. این موضوع زمانی مفید خواهد بود که بخواهید خودتان را به سازمان های مورد علاقه تان ثابت کنید و به آن ها نشان دهید چه مهارت ها و تخصص هایی دارید.

فضایی برای نشان دادن ارجاعات تان فراهم می کند:

برای اینکه بتوانید با کارفرمایان آنلاین رابطه قابل اعتمادی بسازید ارجاعات تان را بر روی سایت نشان دهید. نقل قولی از طرف کارفرمای قبلی بنویسید یا از افرادی که برایشان کار کرده اید بخواهید نظرشان را درباره شما بنویسند. به همکاران قبلی تان به عنوان مرجع اشاره کنید تا کیفیت کار و مهارت هایتان را ثابت کنند. اینکار باعث صرفه جویی در زمان کارفرما می شود. هیچ کس دوست ندارد برای یافتن اطلاعات مهم درباره شما به سختی بیفتد. سایت شخصی جلوی چنین اتفاقی را می گیرد.

فضایی برای اشتراک گذاری شخصیت و برندتان را فراهم می کند:

یک ویدئوی خوشامدگویی بر روی سایت شخصی به شما اجازه می دهد خودتان را معرفی کنید و شخصیت تان را به کارفرمایانی که از سایت تان بازدید می کنند نشان دهید. می توانید پاراگراف کوتاهی درباره خودتان ، مواردی که برایتان اهمیت دارد و اهدافی که برای شغلتان دارید بنویسید. این نوع اطلاعات جزئی و دقیق بر روی سایت به شما کمک می کند خودتان را به عنوان کاندید شغلی معرفی کنید و برندتان را به عنوان برند متخصص در یک حوزه یا نیچ خاص به افراد نشان دهید.

به شما اجازه می دهد نمونه کارهای قبلی تان را به اشتراک بگذارید:

شما می توانید نمونه ای از بهترین کارهای قبلی، پروژه ها، کارهای خلاقانه تان را در سایت شخصی به نمایش بگذارید. در چنین شرایطی کارفرما می تواند نمونه ای از توانایی های شما و کارهایی که قبلا انجام داده اید را ببیند. این موضوع نشان می دهد شما توانایی کافی دارید و نمی خواهید به کمک رزومه ، دیگران را گول بزنید.

فرصت نشان دادن مهارت ها را در اختیارتان می گذارد:

اگر ادعا می کنید متخصص بازاریابی هستید سایت شما به کمک متن های استراتژیک، قالب ها و سایر موارد باید مهارت های بازاریابی تان را برجسته کند. اگر گرافیست متخصصی هستید با قرار دادن چند نمونه فایل گرافیکی بر روی سایت شخصی می توانید تخصص تان را به رخ کارفرما بکشید. در اصل سایت شخصی می تواند جایی برای نشان دادن مهارت ها باشد نه گفتن آن ها.

شما را به عنوان متخصص حرفه ای نشان می دهد:

زمانی که برای کارفرمایان تان سایتی را ایجاد می کنید حضورتان در دنیای آنلاین به عنوان یک نیروی متخصص و حرفه ای را نشان می دهید. در چنین شرایطی به آن ها می گویید که برای متمایز شدن مسیر سخت و طولانی را طی کرده اید و تخصص زیادی در این مسیر به دست آورده اید. به آن ها بگویید که چقدر برایتان مهم است همه اطلاعاتی که نیاز دارند را در سایت پیدا کنند و بتوانند تصمیم درستی برای استخدام تان بگیرند. سایت شخصی در این زمینه هم به کمکتان می آید.

سایت شخصی به شما کمک می کند شبکه حرفه ای بسازید:

زمانی که از طریق سایت تان، اطلاعات دقیق و جزئی درباره سابقه کار یا تخصص تان منتشر می کنید سایر متخصصان هم به سراغ شما می آیند و بینش ها و بازخوردهایشان را در اختیارتان قرار می دهند. اینکار به شما کمک می کند شبکه حرفه ای ایجاد کنید و شهرت و اعتبارتان را به عنوان یک متخصص در حوزه کاریتان بیشتر کنید. به تدریج کارفرمایان هم متوجه این شهرت و اعتبار خواهند شد. آن ها به دنبال فردی می گردند که سوابق کاری مرتبطی دارد.

شما را تشویق می کند موضوع جدیدی بیاموزید:

وقتی سایتی را ایجاد می کنید مهارت هایی در توسعه سایت، بازاریابی محتوایی و استراتژی تولید محتوا، طراحی سایت و سایر موارد کسب می کنید. این مهارت ها را می توانید در شغل اینده تان به کار بگیرید. اینکار باعث می شود برای کارفرمای اینده تان جذاب تر به نظر بیایید.

شما را رقابتی تر از قبل نشان می دهد:

مهم تر از همه مواردی که تا به حال بیان کردیم این است که سایت شخصی می تواند شما را یک فرد رقابتی نشان دهد. نشان دادن اینکه ایجاد سایت شخصی و حفظ آن برایتان چقدر مهم است، شما را به عنوان فردی معتبر و قابل اعتماد معرفی می کند. اینکار به کارفرمایان کمک می کند راحت تر درباره شما اطلاعات دریافت کنند و در صورت تصمیم گیری برای استخدام، با شما تماس داشته باشند.

اگر می خواهید در سال جدید شغل رویایی تان را بیابید موارد بالا را خوب به خاطر داشته باشید. سایت شخصی به روش های مختلف کمکتان می کند تا به این هدف خود دست پیدا کنید.

منبع: مزایای وب سایت شخصی